יום רביעי, 24 בנובמבר 2010

להתכונן אל מבחן אמיר עם ברליץ / וולסטריט



כמדריך פסיכומטרי ותיק, הרבה פעמים שואלים אותי אם כדאי להירשם לקורס בוולסטריט או בברליץ כדי להתכונן לקראת מבחן אמיר. רוב מדריכי הפסיכומטרי יענו שלא, מכיוון שמדובר במבחן שאפשר ללמוד אליו לבד, והתועלת השולית של קורס הכנה תהיה קטנה יחסית. מה גם שהקורסים בוולסטריט וברליץ כלל לא מכינים לקראת מבחן אמי"ר אלא מלמדים אנגלית באופן כללי, בדגש על ניהול שיחה. 

אני, לעומת זאת, חושב שהתשובה לא כל כך חד משמעית, ותלויה ברמה ההתחלתית של התלמיד. אם מדובר בתלמיד שהרקע שלו באנגלית לא רע (ואפילו פחות מזה), אני בהחלט מסכים שניתן בקלות ללמוד לבד אל מבחן אמיר. הרי בסך הכל מדובר בעיקר בהרחבת אוצר מילים ושיפור מהירות והבנת הנקרא. אין במבחן דקדוק, זמנים, כתיב וכדומה (כמו שיש בבגרות באנגלית), ובשביל זה באמת לא צריך קורס.

לעומת זאת, אם מדובר בתלמיד בעל רמה התחלתית נמוכה מאוד (כזה שממש קשה לו לקרוא ולהבין מה הוא קורא), בדרך כלל יהיה לו קל יותר להתחיל עם קורס אנגלית כלשהו ועם מדריך / מורה שייתן לו את ההכוונה הראשונית. לאחר שמגיעים לרמה שכבר יכולים לקרוא לבד בקצב סביר (ולהבין) ומתגברים מעט על הפחד, אפשר בהחלט להמשיך משם לבד. כל מה שצריך זה ספר לימוד טוב שמתאים אל מבחן אמיר, מילון אנגלית טוב (מומלץ מאוד מילון ייעודי אל מבחן אמי״ר) וכמה סימולציות לתרגול. באתר של המרכז הארצי לבחינות והערכה תוכלו למצוא מבחן אחד לדוגמה, אך זה לא מספיק וכדאי להשיג עוד כמה מבחנים.

כמו כמעט בכל דבר, אין שחור ולבן. רוב האנשים יסתדרו אמנם עם לימוד עצמי לקראת מבחן אמיר, אך יש כאלה שקורס אנגלית בהחלט יוכל לעזור להם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה