יום חמישי, 18 בנובמבר 2010

האם כדאי לעשות מבחן אמיר?



אלפי סטודנטים שואלים את עצמם בשלב כזה או אחר אם כדאי להם לגשת אל מבחן אמיר או מבחן אמירם, או שפשוט לקחת את קורסי האנגלית במהלך התואר. האמת, שברוב המוחלט של המקרים התשובה לשאלה הזו היא כן - בהחלט כדאי לגשת אל מבחן אמיר, רק חשוב לכשות זאת נכון. אם מישהו חושב שזה שהוא ניגש לבחינה הוא יעלה רמה ויזדקק לפחות קורס או שנים, הוא טועה. 

כמו כל מבחן, כדי להצליח צריך להתכונן. וככל שתתכוננו טוב יותר תוכלו להצליח יותר, ובמקרה של מבחן אמיר, תוכלו לעלות רמה אחת, שתיים ואפילו שלוש! קחו ספר אמיר, מילון אנגלית טוב ותתחילו לחרוש. הזמן המומלץ הוא כחודש וחצי לתרגול, ועם המילון כדאי להתחיל כבר קודם. בעצם, אם אתם יודעים שאתם מתכוונים לגשת אל מבחן אמיר בעתיד, כדאי להתחיל ללמוד מילים כבר חודשים לפני. זה כמו דיאטה - יש גבול כמה ק״ג אפשר להוריד בחודש. בדיוק אותו דבר בלימוד מילים - זה משהו שלוקח זמן וכאי לפרוס אותו על פני זמן ארוך כמה שאפשר. 

שיפור אוצר המילים באנגלית הוא כנראה הדבר החשוב ביותר בהכנה לקראת מבחן אמי״ר או מבחן אמיר"ם. כל פרק אנגלית מתחיל ב-11 שאלות של השלמת משפטים, ובכל משפט יש 4 מילים שונות בתשובות ובדרך כלל עוד מילה או שתים במשפט עצמו. 
לאחר מכן יש עוד 6 שאלות של ניסוח מחדש, וגם שם בכל שאלה יש מילה, שתיים או אפילו יותר שהן לא פשוטות.
החלק השלישי מורכב משני קטעי קרירה שלאחר כל אחד מהם 5 שאלות. בחלק זה אוצר המילים נבחן פחות, אך אין ספק שהיכרות עם המילים שמופיעות בקטעים בהחלט יכולה לעזור. 

אז מי לא צריך לעשות מבחן אמיר?

בדרך כלל, לתלמידים שרמת האנגלית שלהם מאוד נמוכה כדאי דווקא לקחת את קורסי האנגלית הבסיסיים במכללה. לאחר קורסים אלה, כאשר הם השתפרו מעט והגיעו לרמה בסיסית שמאפשרת להם לקרוא לבד בקצב סביר, כדאי להם לשקול ללמוד לקראת מבחן אמיר ולדלג על כמה קורסי אנגלית נוספים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה